fredag 19 februari 2010

...varför jag vill blogga!


Hur börjar man egentligen en blogg? Jag vet inte så jag börjar så här. Detta är i alla fall jag och jag heter Michel. Idag skulle bli en dag med öl, OS- ishockey och dyksnack men så blev inte fallet. Även om jag i förväg redan var inställd på förändringar av dagens plan så hade jag inte förväntat mig en total ominstallation. Dykinstruktören jag och mina kompisar skulle gästa blev sjuk. Det hör till historien att han, lite komiskt sagt, är en fena på att just omboka och avboka. Men jag gillar honom ändå... Jag och Peggy, min fru, skulle mötas innan vi gick till "fenan" och äta en bit mat. Det hör också till storyn att vi från början tänkt äta Sushi med en annan kompis och lite finurligt försökt baka ihop två träffar till en men då den kompisen också blev sjuk så sprack allt som ett kläckt egg.

Verkar det rörigt? Det är det. Nu ligger planen att det blir Sushi ändå fast bara med 30 % av den förra konstellationen samt några andra som får fylla den tomma platsen.

Sushi ska ätas färskt och vill man ha färsk Sushi så ska den tillredas på beställning. Det finns ett sådant ställe i Sundbyberg och det är dit vi ska. Nackdelen med det stället är att man bör boka sin Sushi i förväg och komma en timma senare. Restaurangen erbjuder inte någon imponerande inredning men servicen från de två ägarna är perfekt.

Vi får helt enkelt se vad kvällen erbjuder.

Ni är i alla fall hjärtligt välkomna till min Blogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar